Thursday, February 2, 2012

Anak autisma dipinggirkan

"saja nak share pengalaman kat sini.our son wadi, aka anak angkat mommy ery hehe dulu pernah msk satu kindy.so far x de rejection cuma kami yg rasa terpinggir.kali x diberitahu aktiviti skolah mcm hari kena ambik gambar kelas.n also konsert pun dipinggirkan.bkn nak srh dia perform, tapi at least ckplah kan.kita pun byr yuran mcm org lain.so now dah bertukar kindy yg ownernya non muslim.oklah tapi kami rasa dia kena pergi tpt yg org tahu apa nak buat dgn special kid ni.adalah bbrp tpt dlm fikiran now.cuma mmg kena travel jauh sikitlah kat centre kl sana.deeply inside my heart, mcm ibu2 lain jgk, sedih jgk sbb perjalanan anak2 kita x sama dgn org lain...x pelah.Allah has a better plan 4 them"
Eya Maria: susah2 kat cni...sbb ganjarannya hebat di SANA... pelok jemaaaaahhhh!!!!! :)
Azhani Mustaffa :salam..duduk kat kajang kan?ape name kindy tu?saya tgh cari di area kajang..so far yg jumpe quedess..esok nak uat appointment..
Nurasma Nawawi :Anis pengalaman ni sama dgn saya masa saya hantar izzan ke pra sekolah.Semua aktiviti tdk diinform pd saya.Sampai satu hr g pra budak semua pakai baju melayu,dia pakai uniform sek.Saya pun tanya,kenapa tak inform saya.Saya balik rumah ambil baju lah.Kemudian nak dijdkan cerita lepas byk kes guru tu pinggirkan Izzan,anak sulung guru tu tingkatan 4 kena buang sek & anak dia yg g tadika ada problem ngamuk kat sek,tak nak sek.Jd guru tu mungkin dia kesal sbb pinggirkan anak saya.Anis jgn bimbanglah sesungguhnya Allah ni maha besar,maha adil & maha melihat.Kunci segala2nya adalah kesabaran,jgn putus asa,usaha & tawakal.
Azma HjKhalid: Anis, btol3 anak istimewa kita akan ketinggalan dlm ape2 pun program sekolah unless kita buat tebal muka hari2 gi sekolah tanya cikgu.....cikgu fed up pun kita senyum je....(kita sumpah dlm ati je.....boleh ke?)....saya slalu mengadu pd hubby malu nak tanya takut cikgu kate asyik die je yg datang sekolah, en hubby saya kata, die pun bayar income tax tau.....bukan sikit lak tu....,
Khursiah Mat Salleh: saya pulak, tiap2 hari tanya cikgu, buat muka selamba je. kena alert jugak, takut ketinggalan.

Ery Kumagai :Wadi...huuuugs. Meh sini sayang, jom mommy ery antar kat kindy yg abg ummar pegi sblm ni. teacher claire tu boleh dikatakan best teacher (so far) for ummar. jom tinggal kat sini sayang, mommy dgn gembira antar ambik wadi ke kindy tu..no prob

Rujukan: Autisma.My

No comments:

Post a Comment