Monday, February 13, 2012

Tinggal harapan

"Lebih menyedihkan, saya ni cikgu, saya pernah approach pegawai2 JPN & KPM. JPN & KPM tu sebahagiannya adalah jabatan cikgu, Kementerian cikgu, tapi rayuan saya untuk mendapatkan support untuk pendidikan iddin - anak kepada seorang cikgu - tidak berhasil. saya pernah menunggu seorang pegawai JPN di luar bilik mesyuarat, untuk berjumpa, bukan nak mintak duit, nak bincang what kind of support JPN provides for students like Iddin, sebab saya memang tak tahu. Pegawai ni, was highly recommended by guru pend khas sek iddin. Tapi, lepas habis mesyuarat, dia terus balik. Dia tahu saya tunggu kat luar. Dia pesan pada pegawai lain yang saya tak perlu jumpa dia sebab saya lebih arif tentang anak saya daripada dia. memang saya kenal anak saya, tapi di sekolah, bukan saya yang mengajar dia. dan cikgu2 iddin memang tak ada pengalaman mengajar pelajar autistic. Gelap dunia saya masa tu, tak tahu mana lagi nak dituju. Alhamdulillah, later I was told to approach Dr Hasnah Toran for advice - she brought her entire family to her office on a Sunday morning to meet me and iddin. I am forever grateful to her and her husband."

Sumber: Autisme.My

No comments:

Post a Comment