Thursday, December 15, 2011

PDK Autisma

Semalam saya berbual dengan pakar di hospital tempat saya bekerja. Katanya, kita sendiri boleh usul pada JKM untuk wujudkan PDK baru. Sekurang2nya ada 10 orang kanak2. Jika mahu usul untuk PDK spesifik pd anak autisma pun boleh. Nak kata JKM tak nak tolong dari segi ini belum boleh nak kata kerana tak cuba lagi. Tapi, kata pakar tu, memang ada PDK yg diwujudkan hasil usahasama ibubapa dan JKM. JKM akan biaya tempat yg dipilih tu. Saya berniat mencuba. Doakan semangat saya tidak luntur, walaupun saya masih tidak tahu bagaimana mahu memulakan. Insyaallah...

Rujukan:
Nadzifah Rashidah Mohd Ariffin

Catatan:
Dgn maklumat yg diperolehi ini, hasratku ingin membuka pusat pendidikan kanak2 autisma bakal tercapai. Memudahkan proses penubuhan pusat pendidikan tsbt. Bila... perlu perancangan yang rapi.

No comments:

Post a Comment