Monday, December 26, 2011

Anak2 autisma pertama kali akan ke sekolah

Branded Perfume
Dapat keputusan dari Doktor mengatakan anak saya Mild Autisme. So, dia boleh dimasukkan sekolah biasa or masuk tadika utk belajar sosial terlebih dahulu sebelum dia belajar lebih berat. Saya ada survey satu tadika iaitu di Tadika/Taska Ad-Din. Tadika/Taska tersebut lebih kepada agama utk umur 3-6thn...


Tapi yang merungsingkan saya ialah, anak saya ni kalau nak poo poo mesti mintak pampers lg. Saya dah bgtau Pengetua sekolah tu, nasib baik dia leh terima condition anak saya mcmana. yuran tidak mahal mana. Saya tak harap dia pandai terus, janji dia nk bergaul jer dlu. Sekarang pun kalau suruh menulis dia jemu, sbb dia dah gila melukis gambar muka org.... ^^,


Rosmarlina Binti Abd Gani
happy sgt bila dgr dh nak masuk tadika dan bergaul dgn kanak-kanak lain....sure maknye seronok ni kan..: ) tumpang gembira juga

Branded Perfume
terima kasih..mmg seronok dan berdebar sgt sis & dah imagine dia pki baju melayu ungu & kopiah...mesti ensem..hehe..

Zamri Tembol
Yes go ahead kalau anak blh masuk kindy biasa...lg cepat dia pickup nnt

Hanizah Ibrahim Saya pun berdebar campur risau nak masukkan Ika ke tadika Jan ni...Ika
dah so excited nak ke tadika...

Ery Kumagai bila ank2 nk masuk tadika/sekolah, kita yg excited kan? nervous tu ada la jgk takut dia tak pandai adjust ngan environment baru tp harap2 diorang elok2...:))

Hanizah Ibrahim
Ery...sy tersangat la risaunya...tapi somehow someway kena lepaskan gak anak ke dunia luar kan...

Ana Heelani
ya betul tu.dr skrglah kita kena exposed anak ni dlm realiti hidup sbb umur kita tak tahu sampai bila kan.... tetiba terpikir pulak, mcm mana kehidupan anak ni kalau Allah jemput nyawa kita masa muda... ya Allah tambah lagi satu perkara nak risau ni...

Ery Kumagai ‎Hanizah Ibrahim, dun worry so much...i think ur dotter will enjoy..first time pegi kindy ke, ke tukar kindy baru?

Hanizah Ibrahim Ery...baru first time nak masuk kindy...tu yang i risau tul tu...selama ni memang tak penah berenggang...hehehe...dah lama benar berada dalam confort zone...tiba2 nak kena lepaskan anak ke kindy...well time flies very fast...sedar2 anak dah nak masuk sekolah, next year 5 yrs old...

No comments:

Post a Comment