“ape cth2 dr segi social life yg kite nak cikgu tekankan.
ade satu sekolah baru terima anak saye, setelah bersusah payah dpt gak akhirnye. masuk ni sekolah yg ke 5”
KELAB ANAK AUTISME Apa ceritanya... sampai tukor 5 sekolah?
Hartini Mahad Dia tk blh duduk dlm class, suke keluar masuk class lain. Upset nye cikgu ignore dia, tak try nk tlg dia.
KELAB ANAK AUTISME Klu mcm tu... mmg masalah gurunya. Puan kerja ke? Jk surirumah saya ada cdgn..
KELAB ANAK AUTISME Jk tiada tindakan sewajarnya.. TIADA apa2 perubahan akan berlaku.. TAK GUNA di ke sekolah jk guru2nya tak main peranan.
Hartini Mahad ye saye surirumah... silelah kasi cadangan saye pun kebuntuan bab social nie
KELAB ANAK AUTISME Dcdgkan hantar anak untuk tempoh yg singkat berada di sekolah. Tak perlu anak berada di sekolah 7.00pg - 12.30 tgh. Dilaksanakan berperingkat seperti anak berda di sekolah selama 1 jam shj. Kemudian 2 jam apabila anak dah boleh ikut arahan guru/belajar dlm kelasnya. Dan seterusnya...sampai 12.30. Kejayaannya memakan masa yg lama. Perlu berbincang dgn Penolong Kanan Pendidikan Khas...nyatakan masalah dihadapi, beri cdgn, mohon kerjasama pihak sekolah. Kebiasaan, satu guru akan ditugaskan bergilir untuk mengawasi/mendidik tingkah-laku anak tsbt. Didikan dilakukan secara individu.
No comments:
Post a Comment