Friday, January 23, 2015

Tips Mudah bantu anak bijak Matematik


[ Tips Mudah bantu anak bijak Matematik ]

Nak tau apa RAHSIAnya?

Cari pada cebisan kertas bill kedai mamak dalam gambar...

Apa PENTINGnya bill tu?
Bill tu penting sebab anak saya pasti akan ambil dan kira jumlahnya "off hand" tanpa alat bantuan dengan cepat dan tepat.
Selalunya memang tepat...
Kami akan sorak "Tahniah...HEBAT Kak Long"
Puji dia melambong... dia suka, dia bangga dan dia akan YAKIN pada diri yang Matematik ni mudah je...

Apa lagi yang perlu?

Bila dia yakin dan percaya dia boleh...kannnn
Akhirnya, anak saya dapat A untuk subjek Matematik UPSR

Nak tahu lebih macam mana bantu anak capai kejayaan?

Saya hanya akan kongsikan eklusif pada mereka yang serious dan komited untuk bantu anak mereka sahaja...
Itupun kalau ada?
Jika anda katakan YA!
Usah buang masa...

Komen "Ya Saya Komited" dan sertakan alamat email untuk saya kongsikan Nota PERCUMA "10 Tips Berkesan Bantu Anak Capai Kejayaan".
‪#‎TerapiMindaJuzQ30‬
‪#‎ParentSuperStar‬ - 15 Feb 2015
*Menjana Kecemerlangan Minda*

Sumber - Azhar Hamid FB ...jiran pak yoep

1 comment:

  1. kira bil di kedai makan, idea yang bagus!

    kekadang saya minta anak2 kira nombor2 pada plet kereta semasa dalam perjalanan ke mana2...lepas ni boleh ajak kira bil pulak :)

    ReplyDelete