Tuesday, January 6, 2015

BRIM Khas untuk OKU


Mungkin ada dikalangan ahli keluarga yang tidak mengetahui bahawa ahli keluarga mereka yang OKU berkelayakan untuk menerima BRIM walaupun tidak menepati syarat umum yang ditetapkan.

Belum dapat dipastikan kebenarannya. Maklumat ini diperolehi daripada ahli Kelab Anak Autisma FB kendalian pak yoep. Sedang mencari maklumat tapi masih belum ditemui.

Cuma dibawah adalah maklumat tambahan mengenai perkara tersebut yang bertarikh 2 Jan 2012. Sama ada pembayaran masih dilakukan pada 2015....?

Jika ada sesiapa yang mempunyai maklumat terkini, sila maklumkan ya...


Assalamualikum W.B.T.

Pada 02/12/2012 telah menghadiri Taklimat BR1M Ver 2 di JAPERUN Tanjung Bidara yang dilakukan serentak di 28 DUN diseluruh Melaka. Turut memberi taklimat tersebut adalah En. Nasir Ismail iaitu seorang Pegawai JHDN. Didalam taklimat tsb saya mengemukakkan pertanyaan iaitu adakah OKU layak untuk memohom BR1M Ver 2?


Mengikut jawapan beliau,


 "Semua OKU diatas usia 21 tahun keatas adalah layak untuk memohon BR1M Ver 2 didalam kategori Bujang iaitu RM250.00".

Mohon semua perkara tersebut diuar-uarkan kepada OKU yang terutamanya yang masih berada di PDK. Tarikh tutup perrmohonan ialah 31hb. 12.2012. Selain dari itu permohonan boleh dilakukan secara Manual (Mengisi Borang BR1M Ver 2 atau pun boleh terus memohon melalui E BR1M Ver 2.

Terima kasih.....

maklumat dari Pengerusi PDK Seri Kemunting - Encik Roslan Bin Abdullah ( terima kasih atas perkongsian ini )

No comments:

Post a Comment