Sunday, January 29, 2012

Sembang Home Tuition

Assalamualaikum, boleh tahu tntg hometion Pak Yeop?. Saya di tmn rapat setia, gunung rapat/tmn seblh sekolah sukan gunung rapat. tqvm
Ana Heelani
Saya masih confius dgn rate hometion. Utk thp 1 rm35 perhour atau macam mana? Terima kasih.
Pak Yoep
Juga boleh dapatkan perkhidmatan di sini..
Bayaran yg saya kenakan lebih rendah drp itu...
Tahap 1 Tahun 1 hingga 3 Tahab 2 tahun 4-6
Ana Heelani
itu yg saya dok confius tu. kalau ikut perhour uishh memang confirm tak mampu .
Pak Yoep
Nak buat mcm mana... Home Tuition berbeza dgn tuisyen biasa. Jk anak tiada masalah sangat, tuition biasa pun boleh. Itu cdgn saya kpd setiap ibubapa yg nak dptkan perkhidmatan drp saya... fikir dulu sbb kosnya tinggi.
Ana Heelani
Saya faham konsep tu sbb ni kira personal coaching. Jadi kiraan utk kelas hometion per hour utk 2 anak tahap 1 macam mana ya? Saya ingat nak ambik hometion tahun dpn.
Pak Yoep
Dikira untuk SATU sahaja.... cth anak thn 5 dan thn 6 Tuisyen bersama2 untuk satu sesi seminggu. Bayaran untuk SATU orang sahaja maknanya RM 25 sejam shj untuk 2 orang . Sbln RM 100 shj. Ngape...tahap 1 masih tak perlu rasanya...
Itu saya...org lain tak tahu plk keadahnya..
Ana Heelani
anak saya sekolah swasta, sekolah agama rendah al hidayah. jadi maklumlah kekurangan cikgu yg mahir dan berpengalaman. saya tak mahu anak2 rushing belajar dkt2 periksa besar. tahun dpn seorg tahap 1-darjah 2 dan seorg tahap 2-darjah 4. memang tgh cari home tuition. skrg tuition dgn freelance.
Pak Yoep
Sy ada pelajar Home Tuition drp sek tu..math mmg lemah sgt. hampir sukar dipulihkan sbb tiada tindakan awal drp ibubapa. Sy setuju dgn tindakan puan tu....Fikirkan lah sebaik mungkin untuk masa depan anak2 kita.




No comments:

Post a Comment