Tuesday, January 31, 2012

Cikgu oh! Cikgu

Hasnah Toran

Kepada pelajar pelajar saya, sila baca komen seorang ibu yang mempunyai anak autisma di FBnya.

Bottom line cikgu2 perlu banyak membaca, no excuse sebab internet ada:

Hr ni ada seorg cikgu tanya psl anak. Masa ngandung dulu ada kena badi apa2 ke?


Jawapanku: Entahlah cikgu,masa saya ngandung saya masuk hospital sbb alahan teruk sgt,nak buat yg benda2 yg pelik panjat pokok ke apa ke takde lah sbb pening ,memanjang je.Tp masa ngandung apa problem anemia.Tp inilah autisme & autisme ni ada byk jenis.Yg ni mild autisme.

Cikgu tu tanya: Takde g jumpa bomoh,kot2 suami ada buat benda2 pelik,jumpa doktor & terapi takleh pakai.

Jawapanku: Apanya bomoh cikgu,budak ni bukannya masuk hantu,dia tak matang je.Perangai mcm budak kecik je,nanti besar sket oklah dia.Setahu saya suami saya takde ler buat benda yg pelik2.Nak buat mcm mana Allah beri saya anak mcm ni.Amanah dr Dia jaga jelah.Ku terangkan psl autisme, dia kureng fahem...tp sebenarnya dia ambil berat suruh g jumpa bomoh.....hehehe!!!

No comments:

Post a Comment