Monday, April 23, 2012

Anak autisma di BULI

Haruskah saya bersemuka dgn Si pembuli Iskandar.. Dh byk Kali dia kacau anak saya.. Mula2 tolak Iskandar masa dlm toilet sampai jatuh.. Habis Semua baju dgn seluar kotor Nasib baiklah bawak baju spare.. Second time dia tolak sampai berdarah siku.. Tadi Iskandar balik muka dh masam sambil terbeliakkan mata..arghh.. Kena gusti pulak kt Sekolah tadi .. Saya nie Malas nk besar2 kan Hal kecik.. Tp kalau dh hari2 dia Kena.. Mendidih pulak rasa darah nie..Si mamat kaki buli nie satu kelas dgn Iskandar..Badan besar( Iskandar yg ckp.. ) saya tya.. Iskandar x lawan Ke? Dia Kata emil( budak tu) kuat sgt.. Alahai.. (Suhana Abdulsamad)

salam,nk berkongsi sdkt crite terbaru psl ank saya afiq.se tlh ditimbang2 saya mengambil keputusan utk meletakkan afiq di pendidikan khas,last week saya ke skolahnya utk uruskan hal pertukaran,guru besar berkeras tdk mau mululuskan permohonan saya tu sbb dia bimbang afiq akn semakin merosot jika ditmptkan di class khas,dia mtk kebenaran utk uruskan kes afiq smpai hbs thn ni.stlh berbincang pnjg lebar dia mencadangkan afiq diletakkan di program pemulihan khas & dibimbing di bwh seorg cikgu yg agk berpengalaman dgn bdk2 aspie.sekolah tu agak jauh dr tmpt tggl saya & mula2 saya dh risau mcmana nk hntr dia nnti (skolah skrg dkt dgn rmh)..alhamdulillah rupa2 jiran saya cikgu di situ & dia memberi jaminan utk membantu saya,utk pertama kalinya saya merasa sgt2 lega kerana akhirnya ada juga seorg guru yg blh membantu saya.jika selama ini saya sgt tertekan dgn sesetgh sikap guru di skolah afiq yg menyebabkan saya mengambil keputusan utk tukarkan dia di pendidikan khas. di tmpt saya skolah yg ada pendidikan khas cuma utk bdk2 lembam & syndrom down,guru2 disitu juga beritahu saya yg ank saya tdk layak ddk di pendidikan khas sbb dia lulus LINUS,mslh nya smpai skarang afiq lgsg hilang mnt di class biasa,saya dpt rasekan dia hilang minat sbb dibuli di skolah & ckgu2 asyk marah dia (betapa mereka tdk mahu memahami),saya sgt berterima kasih dgn guru besar yg mengambil berat & menolong saya smpai tahap ini,next week afiq akn memulakan persekolahan di tmpt baru,semoga ALLAH permudahkan segalanya utk dia & org2 yg sgt ikhlas membantu saya (Gee Afiqrara)

Sumber: Autisme.My

No comments:

Post a Comment