Friday, November 25, 2011

Masalah transit anak autisma

Akmal Azizudin
"Saya ada anak autisme, x ada seorang pun yang sudi jada dia, Ada sesiapa yang boleh tlg saya x, NASOM nak duit aje, cuti sekolah x jaga, payahlah macam ni. Tolong bantu saya."


Hairiah Tea Cha Hai
Saya pernah kata dengan seorang ayah anak Autisma + ADHD bilamana dia tanya apa yg perlu kami lakukan....? sy kata, berdasarkan pengalaman saya, kebanyakkan ibubapa murid kami mengambil keputusan salah seorang perlu berkorban...maksudnya salah seorang berhenti kerja....

Cik Asni
anak Pak Yoep berapa tahun?

Cik Asni
Sedikit perkongsian, InsyaAllah..kita hanya mampu memohon dengan sepenuh hati kita, Allah jua lah yang menentukannya...

Petua Islam Untuk Merawat Autisme
1. Autisme dapat dirawat dengan menggunakan ayat-ayat Al-Quran. Ia dapat dilakukan oleh ayah ataupun ibu si pesakit. Baca surah An-Nas, Al-Falaq dan Al-Ikhlas masing-masing 7 kali, ayat Kursi 1kali dan Al-Fatihah 40 kali.
2. Kemudian tiuplah pada air sambil memohon penyembuhan daripada Allah swt. Gunakan sebahagian daripada air itu sebagai minuman dan sebahagian lagi dicampurkan dengan air mandi pesakit.

Cik Asni
semoga terus tabah dan tidak mudah berputus asa membesarkan anak autisme, anugerah Allah yang tak ternilai harganya..sebaliknya tersimpan banyak hikmah yang kita sendiri tak tahu.. may Allah bless..Ameen

Suzi Azilah
betul pak yoep...itulah fenomena ibu yg berkerjaya....

Nurasma Nawawi
Dulu time keje,saya tinggalkan anak sy dgn seorg kakak.Dia memang jaga budak.Memang baik.Dia yg kat saya,anak saya tak berckp ni,bawa jumpa doktor.Dia jg anak saya mcm dia jg anak sendiri.Susah nak cari pengasuh mcm tu.Sampai sekarang call lg tanya izzan.

Haidatul Azila
Klu dekat leh anto rumah sayerr...cuti2 sekoloh ni....sayer ade ank murid autisme....cuti2 susah juge kan ibu bapa tetap keje yg bukan guru

No comments:

Post a Comment