Thursday, November 17, 2011

Daftar anak ke sekolah

Azma Hj Khalid

A'kum.....saya nak share experience sikit.....semalam saya pegi nak buat pengesahan anak saya Adam ke sekolah keb biasa darjah satu tahun hadapan.....saya sempat memberitahu yang anak saya adalah autistik, dengan lajunya tanpa sempat saya memberitahu yg anak saya pandai membaca dan menulis, Pen Kanan tu terus bertanya mengapa saya tak mendaftar anak ke sekolah khas......lalu bila saya bertanya kena pegi sana ke? lalu die menyuruh saya pergi periksa ngan PPD senarai sekolah khas yg ade.......rasa-rasanya kanak2 autistik ni x boleh ke diberi percubaan dahulu ke sekolah biasa? mana tahu mungkin mereka lebih pandai (keterlaluan ke?) dari kanak2 yg dikatakan normal.......mungkin pihak sekolah takut mereka ini nanti membebankan sekolah.......entahla....

No comments:

Post a Comment