Tuesday, November 6, 2012

Tuisyen Ulangkaji


Tuisyen Ulangkaji Cuti Akhir Tahun 2012 bermula.... 

Nama: Juwahariah (Pelajar baru)
Subjek: Add Math
Lokasi: Pinji Mewah Ipoh
Latarbelakang: 45% topik dikuasainya.
Penilaian: Tiada masalah asas math, ada potensi untuk cemerlang



Permohonan semula.

Terdapat seorang ibu tanya bila nak mula tuisyen ulangkaji untuk anak kembarnya. Sebelum ini pernah mengikuti perkhidmatan tuisyen pak yoep tapi sepanjang 2012 tidak sertai perkhidmatan tanpa sebarang alasan. 

Dimaklumkan prestasi anaknya telah merosot. Sekadar memperolehi gred C dalam Peperiksaan Akhir Tahun 2012 walaupun mengikuti tuisyen di pusat tuisyen. Sepanjang pak yoep mengajar anaknya sebelum ini TIDAK pernah mendapat gred C walaupun TIDAK pernah capai gred A.

Mujur dia ambil tindakan cepat untuk mendapatkan perkhidmatan tuisyen pak yoep. Jika tidak, peristiwa yang sama akan berlaku kepada anaknya yang pernah dialami oleh kakak mereka. Gagal memperolehi sekurang2nya gred C dalam SPM walaupun pernah mengikuti tuisyen pak yoep tapi berhenti semasa Tingkatan 4 dan 5.

Bila keputusan keluar tak dapat sekurang2nya gred C dalam Math yang menyebabkan dia tidak layak memohon ke IPT. terpaksa ambil paper Julai bagi membolehkannya memohon IPT. Terpaksa pak yoep ajar anaknya dlm tempoh sebulan setengah sebagai persiapan untuk paper Julai Math. Alhamdulillah, anaknya berjaya dapat gred C.

Jika dia ikut tuisyen pak yoep, mungkin tidak terjadi sedemikian. Kini, jenuh pulak nak 'repair. math anak2nya. Dicadangkan tuisyen mula Dis 2012 sebab di sekolah turut menganjurkan tuisyen UPSR sepanjang Nov 2012.

No comments:

Post a Comment