Buat pertama kalinya, Pak Yoep diminta mengadakan program Saringan Petanque Pendidikan Khas peringkat daerah Kinta Utara setelah pihak sekolah dilantik sebagai penganjur dalam program tersebut. Mesyuarat jawatankuasa akan diadakan pada 3 Sep 2012 (Isnin).
Bagi memudahkan pengetua mengendalikan mesyuarat, Pak Yoep sediakan bahan2 berikut supaya mesyuarat akan dilaksanakan dengan lancar menjurus kepada agenda yang ditetapkan. Tidak menyimpang kepada hal lain-lain.
NOTA MESYUARAT
SARINGAN PETANQUE PENDIDIKAN KHAS
DAERAH KINTA UTARA 2012
Tarikh: 3 Sep 2012
Masa: 1.45 ptg
Tempat: Bilik gerakan SMKSP
Agenda
Mesyuarat:
1.
Ucapan Pengerusi
2.
Taklimat Penolong
Kanan Pendidikan Khas.
3.
Tarikh dan
Tempat.
4.
Acara Saringan
Petanque
5.
Jawatankuasa
Saringan Petanque
6.
Tentatif Program
7.
Anggaran
Perbelanjaan
8.
Penutup
AGENDA 1: UCAPAN PENGERUSI
PENGENALAN
Petanque merupakan salah satu acara yang akan dipertandingkan dalam Karnival Kokurikulum Pendidikan Khas
Fasa 2 peringkat negeri Perak yang bakal
diadakan pada 26 September 2012. SMK
Seri Putera telah dilantik sebagai
jawatankuasa pemilihan peserta untuk permainan tersebut bagi mewakili Kinta
Utara. Program yang diadakan ini
merupakan medan terbaik bagi mengetengahkan bakat yang ada pada murid khususnya
di daerah Kinta Utara.
RASIONAL
Saringan Petanque Pendidikan Khas adalah
merupakan aktiviti Sukan Luaran Pendidikan Khas untuk pelajar-pelajar pendidikan
khas. Saringan ini merupakan medan untuk pelajar-pelajar ini menunjukkan bakat,
kebolehan dan keupayaan bersaing dalam kalangan mereka. Ini selaras dengan
Falsafah Pendidikan Khas dan Falsafah Pendidikan Negara. Peserta-peserta yang terbaik dalam acara
saringan ini akan mewakili daerah Kinta Utara.
Aktiviti seumpama ini akan dapat membina
proses sosialisasi, keyakinan diri dan motivasi kepada pelajar-pelajar
pendidikan khas. Disamping itu dapat memberi ruang kepada golongan ini untuk
berinteraksi sesame mereka, menilai pengurusan diri dan keupayaan mereka dalam
bidang sukan.
OBJEKTIF
1.
Mencungkil bakat
dalam permainan petanque murid-murid pendidikan khas di Daerah Kinta Utara.
2.
Menyediakan
pemain petanque yang terbaik, layak dan berwibawa bagi menghadapi kejohanan
di peringkat negeri dan kebangsaan.
AGENDA 2: TAKLIMAT PENOLONG
PENDIDIKAN KHAS
AGENDA 3:
TARIKH DAN TEMPAT
19
September 2012 (Rabu) bertempat di Gelanggang Petanque SMKSP dan SMKSI Ipoh Perak.
AGENDA 4: SENARAI ACARA SARINGAN
Acara yang dilaksanakan adalah Kategori
Berkumpulan Lelaki Terbuka (3 orang) dan Kategori Berkumpulan Perempuan Terbuka
(3 orang). Setiap sekolah hanya
dibenarkan menghantar satu pasukan sahaja bagi setiap kategori. Yuran
penyertaan dikenakan sebanyak RM 15.00 untuk setiap pasukan. Pembayaran boleh
dilakukan secara tunai atau menggunakan cek semasa pendaftaran dibuat atas nama
KOPERASI SMKSP
SASARAN
Semua
pelajar PPKI yang sedang belajar di sekolah-sekolah dalam daerah Kinta Utara
yang mempunyai potensi untuk menjadi wakil daerah Kinta Utara.
Dianggarkan sebanyak 14 buah sekolah
akan menghantar peserta. Borang penyertaan telah dihantar kepada PPD Kinta
Utara dan tarikh tutup penyertaan pada 14 Sep 2012.
AGENDA 5: AHLI JAWATANKUASA
1. JAWATANKUASA
INDUK
Pengerusi :
Haji Mohd Harmain bin Mohd Amin, Pengetua
Naib Pengerusi 1 :
Rathakrishnan Naidu a/l Narayansamy , Pen. Kanan Pendidikan
Naib Pengerusi 2 : En Yap Koko Joo, Pen. Kanan
Pentadbiran
Naib Pengerusi 3 : En Boey Peng Toon, Pen.
Kanan HEM
Naib Pengerusi 4 : En Fadzil bin Ishak,
Pen. Kanan Kokurikulum
Setiausaha : Pak Yoep
Bendahari : Cik Annalatchumy a/p Munusamy
Jk Bantahan dan Rayuan :
Semua Penolong Kanan SMK Seri Putera
2. JAWATANKUASA
PELAKSANA
Bil
|
Jawatankuasa
|
Nama Ahli Jawatankuasa
|
1.
|
JK Pertandingan dan Urusetia
|
Pak Yoep
Cik Annalatchumy
|
2.
|
JK Teknikal
|
En Muhd Fairus
|
3.
|
JK Statistik dan Keputusan
|
Pn Azirah
Pn Tuan Norhaizawati
|
4.
|
JK Pendaftaran Peserta dan Hadiah
|
Pn Nurul Salwa
Cik Laili Mariam
|
5.
|
JK Pesiapan Tempat dan Siaraya
|
En Mazlan
|
6.
|
JK Kecemasan dan Rawatan
|
Pn Suriyati
|
7.
|
JK Keceriaan dan Kebersihan
|
En Wan Ahmad Rosli
|
8.
|
JK Juruacara dan Dokumentasi
|
Pn Yusniza
|
9.
|
JK Penyelia Peserta
|
En Usila (Peserta Lelaki)
Pn Kalairasi (Peserta Perempuan)
|
10.
|
JK Bantahan/Rayuan
|
Semua Pentadbir SMK Seri Putera
|
AGENDA 6: TENTATIF PROGRAM
1.
Tarikh :
19 Sep 2012 (Rabu)
2.
Masa :
8.00 pagi – 1.00 ptg.
3.
Tempat :
Gelanggang Petanque SMKSP
Gelanggang Petanque SMKSI
8.00 pagi :
Pendaftaran peserta.
8.15 pagi :
Taklimat kepada pegawai dan peserta.
8.30 pagi :
Pertandingan bermula.
: Acara
Berkumpulan Lelaki.
: Acara
Berkumpulan Perempuan.
:Penyampaian hadiah.
2.00 petang : Bersurai.
AGENDA 7: ANGGARAN PERBELANJAAN
PENDAPATAN
1.
Yuran penyertaan
2.
Peruntukan LPBT
PERBELANJAAN
1.
Hadiah Peserta
2.
Minuman Petugas
3.
Bola Petanque
4.
Kecemasan
Minuman/makanan peserta tidak disediakan
oleh pihak penganjur. Semua pasukan diminta menyediakan keperluan tersebut untuk peserta
masing-masing.
PENUTUP
Diharap perlaksanaan pemilihan pemain petanque akan berjalan lancar.
Pelajar-pelajar dapat menikmati program
yang dirancang dengan penuh faedah dan memperolehi pengalaman yang bermakna
dalam kehidupan mereka. Pemain-pemain petanque yang terbaik akan dapat dipilih
bagi mewakili Pendidikan Khas Kinta Utara dalam Karnival Kokurikulum yang bakal
diadakan pada 26 Sep 2012 bertempat di PPD Kuala Kangsar.
Nota: Jika tuan/puan ada apa2 cadangan atau komen boleh dinyatakan disini bagi membantu meningkatkan mutu penganjuran yang bakal diadakan.
Nota: Jika tuan/puan ada apa2 cadangan atau komen boleh dinyatakan disini bagi membantu meningkatkan mutu penganjuran yang bakal diadakan.
No comments:
Post a Comment