Sunday, December 8, 2013

Keajaipan Susu Kambing


Tahukah anda amalan minum susu kambing merupakan Amalan Sunnah. Maka, Jadikan amalan minuman Susu Kambing sebagai Amalan Sunnah Harian Anda Sekeluarga.


"Dan binatang-binatang ternak itu, Ia juga menciptakannya untuk kamu terdapat padanya benda-benda yang memanaskan tubuh dari sejuk dan beberapa faedah yang lain dan daripadanya juga kamu makan"

Surah An-Nahl, ayat5



Susu kambing paling berkesan dan lebih berkhasiat jika dibandingkan dengan susu lembu dalam menyembuh serta mencegah penyakit "dalaman" antara lain:

- Penyakit deman kuning
- Penyakit lemah jantung
- Penyakit darah tinggi
- Penyakit migrane/kerap merasa pening kepala
- Penyakit sendi, sakit urat saraf dan buah pinggang
- Penyakit batuk kering atau TB
- Penyakit yang menyerang jantung, limpa dan hati seperti hipertitis
- Penyakit saraf dan tulang belakang yang dialami bila usia semakin lanjut
- Cukup bermanfaat bagi mereka yang mengalami lemah tenaga batin
- Sesuai diminum diwaktu pagi (sebelum bersarapan) dan malam (sebelum tidur). Jangan guna air panas kerana boleh merosakkan khasiatnya. Bancuh dengan air suam sahaja



Kelebihan Susu Kambing Attitude Therapy


Susu kambing Attitude Therapy adalah asli dan tidak ada campuran kreamer, susu skim, kallogen atau sebagainya. Kandungan susu kambing asli ialah 99.7% manakala kami campurkan dengan aromatherapy vanilla asli 0.3% untuk menghilangkan bau kambing asli. 


Semasa membancuh, perlu sedikit sahaja iaitu 2 sudu untuk orang dewasa dan 2 atau 3 sudu untuk tumbesaran bayi. Sesetengah bayi suka 3 ke 4 sudu. Anda boleh bancuh mengikut rasa. Untuk dewasa, anda boleh campurkan dengan gula atau susu pekat krim. 


Susu kambing Attitude Therapy adalah susu kambing tulen yang termurah berbanding susu kambing lain di pasaran. 


Berhati-hati dengan susu kambing lain di pasaran, biasanya susu kambing asli mereka cuma 40 ke 60%, selebihnya ialah kreamer atau susu skim (susu lembu) kerana susu kambing asli sebenarnya sangat mahal.


Untuk keterangan lanjut sila hubungi email alkindi5919@yahoo.com (Duta Produk)




No comments:

Post a Comment