Saturday, November 30, 2013

Mengapa Ustad Kazim dilantik?


PUTRAJAYA - Pelantikan Ustaz Mohammad Kazim Elias sebagai Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dibuat supaya pendakwah terkenal itu dapat membantu Umno membetulkan kekurangan dalam parti mengenai Islam, kata Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Tengku Adnan yang juga Menteri Wilayah Persekutuan berkata walaupun terdapat banyak pakar berkaitan Islam dalam parti namun langkah ini penting memandangkan Umno sendiri adalah parti Islam terbesar di negara ini mengikut keanggotaan umat Islam paling ramai.

Pelantikan itu juga membuktikan Umno kini menuju transformasi apabila wakil agama, anak muda dan profesional dilantik sebagai anggota MT Umno, katanya dalam sidang media selepas program 'Back To School' di sini hari ini.

"Saya ada baca blog yang menuduh Uztaz Kazim hendak kedudukan dan wang, itu tidak betul, beliau dilantik untuk membantu memberi nasihat mengenai hal agama.

"Belum pernah ada dalam sejarah Umno, ada pelbagai wakil, ini menunjukkan tambahan ahli majlis adalah satu daripada transformasi Umno," kata Tengku Adnan yang mengumumkan pelantikan Ustaz Kazim antara sembilan orang sebagai Anggota MT Umno semalam.

No comments:

Post a Comment