Monday, November 16, 2015

Komitmen Guru PDK ?


Nak diceritakan ini, buka semua tapi segelintir sahaja. Walau segelintir tapi memberikan gambaran semua. Amat diharapkan yang terlibat jangan lakukan sedemikian. Berikanlah komitmen semaksimum mungkin.

"Sekadar berkongsi cerita.anak saya 4tahun autisme dan hiperaktif.delay speech.ada masalah motor.mempunyai memori yg kuat.suka buku.dah boleh baca ayat yg mudah.saya hantar ke pdk 4hari seminggu.4jam setiap sesi.hantar ke satu sekolah swasta 3kali seminggu.2jam setiap sesi.kesal dgn cikgu pdk yg seolah2 melepas batuk ditangga.tak bersungguh memulihkan anak2 syurga ni.tak pasti adakah jkm ada buat pemantauan berkala.tertanya2 sendiri xde kpi ke pdk ni.suka hati penyelia nk suruh budak cuti.adakah semua pdk macam ni?.saya suka pendekatan yg digunakan okeh sekolah swasta ni.walaupun xlama kanak diajar berdikari.masalahnya tak boleh hantar hari2.saya ada cari nasom.paling dekat setia alam atau ipoh.aanpakan daya.saya perlu kerja.mustahil nk hantar hari2.jauh sangat.rasanya dah sampai masa kerajaan buat sesuatu untuk anak syurga ni.hanya yg mengalami faham perasaan ibu bapa anak2 ni.klu la cikgu2 pdk faham amanah yg diberi perlu dilaksanakan sebaiknya."

Sumber - Visitor Posts FB Kelab Anak Autisme kendalian pak yoep

No comments:

Post a Comment