Wednesday, February 4, 2015

Keliru dengan Guru Pendidikan Khas


Assalamualaikum dan salam Sejahtera, apakah nasib ibu bapa dan anak-anak istimewa apabila masih terhadap golongan tidak memberi sokongan moral di dalam meneruskan perjuangan mendidik serta memastikan kebajikan mereka terjamin. Sedih apabila mengenangkan bahawa negara kita masih mempunyai rakyat yang tidak tahu bersimpati dengan mereka. 

Saya guru pendidikan khas dan secara langsung mempunyai seorang anak autisme/hyperactive...


Pengalaman saya ....apabila di sekolah ...anak saya sering bersama saya..... mereka tidak begitu supportive....

Yang sedihnya....terdapat guru pendidikan khas yang...tidak sukakan anak saya...malahan apabila masuk ke kelas itu....dia marah-marah dan...pada suatu hari....sanggup mengatakan anak saya busuk..dan bertindak menyuruh murid khas lain mengambil mop lantai.....untuk mop lantai .....kelas dia....dan pernah melakukan aksi menggunakan gunting nak menggunting anak muridnya (khas) apabila murid itu mengoyakkan kertas di dalam kelasnya...

Sikap guru ini amat mengelirukan ....walaupun pada pendapat dia dah mengajar lebih daripada 6 tahun. di mana hala tuju nak kita kalau golongan pendidik seperti ini mencelarukan lagi masa depan anak-anak khas yang perlukan bimbingan meniti dunia yang mencabar ini.

No comments:

Post a Comment