Monday, December 24, 2012

Peranan suami yang ada anak autisma


Terdapat di mana pihak isteri sahaja yang mengambil berat tentang anak2 autisma. Kadang2 suami tidak mengambil berat mengenai anak2 autismanya. Di antara peranan yang perlu dimainkan oleh suami. sebagaimana dicadangkan oleh Aghaffor Husri  (KAA) ialah:

As'kum utk saya sebagai suami,

1. Saya mendapat penerangan dari isteri (cara berbincang antara suami dan isteri tp jgn ada pihak specially org tua sebab mrk x tau perkara ini )sbb bagi saya kalau doctor memang susah sikit nak di terima hakikat ini. 
 
2. Saya akan cari info sendiri dlm apa jua info termasuk internet. 
 
3. Cuba dpt kan rasa simpati terhadap anak syurga kite supaya anak kite dpt merasa seperti anak lain. 
 
4. Cuba bawa anak ketempat permainan seperti taman permainan mcm saya akan bawa setiap hujung mgg ke swiming pool yg free atau bayar sikit (sebab x mampu tp demi anak cuba agap rezeki dari tempat kerja mgkin utk anak)

No comments:

Post a Comment