Tuesday, February 19, 2013

Beriku Peluang


JIKA AKU DIBERI KESEMPATAN MEMBESARKAN ANAKKU SEKALI LAGI !!

Seandainya aku diberi kesempatan membesarkan anakku sekali lagi, aku akan lebih dahulu mengajar dia supaya berkeyakinan diri dan boleh berdikari di masa akan datang.

Aku akan lebih banyak menggunakan jariku utk melukis dan lain2 lagi bersamanya daripada menggunakan jari utk menuding kesalahannya.

Aku tak sepatutnya memperhatikan jam tapi lebih banyak menggunakan mataku utk memperhatikannya.

Aku akan berhenti bersikap terlalu serius dan lebih banyak bermain, bersukaria dan berjalan-jalan bersama anakku.

Aku akan lebih banyak memeluk anakku dan bukan memarahinya setiap kali jika dia tidak menyenangkan diriku.

Tanya lah pada diri sendiri mungkinkah kita bukanlah ibubapa yg sempurna dan dah cukup baik kah kita dalam mendidik anak kita? 
Gunakan lah waktu yg ada kerana kita tidak boleh memutarkan waktu dan mengulangi masa2 yg lalu. 
Oleh itu jangan sia-siakan kesempatan yg ada utk mengukir MEMORI/KENANGAN yg indah bersama anak kita.
Sumber: Sulfia Indryati

No comments:

Post a Comment