Sunday, April 4, 2010

Produk 2 - Liquid Chlorophyll


Klorofil merupakan “darah” dalam kehidupan tumbuh-tumbuhan. Alfafa (medigo sativa) adalah satu-satuya tumbuhan yang paling kaya dengan nutrisi. Alfafa juga lebih dikenali sebagai “Bapa kepada segala makanan”. Tumbuhan berharga ini amat penting untuk meningkatkan dan mengekalkan tahap kesihatan kerana ia mengandungi klorofil yang terbaik.Energised Luquid Chlorophyll (ELC) mengandungi klorofil alfalfa yang kaya dengan mineral seperti kalsium, bagi membantu megnawal serta mengatur kalsium di dalam darah. Kajian menunjukkan bahawa darah menstruasi (haid) mengandungi 40% mineral kalsium berbanding darah yang noramal. Klorofil dapat mengambangi dan mengawal kadar kalsium yang hilang dalam tembih berkala ini.

ELC amat sesuai untuk mengawal berat badan krana bahan ini membersihkan struktur sel dan tisu tubuh, membakar lemak dengan merangsang kelenjar pituitari untuk perembesan hormon. Korofil mampu menghalang tumbesaran dan pembiakan bakteria beracun serta menyekat tindakbalas metabolik karsinogen – elimen penyebab kanser. Juga membantu menyembuhkan luka atau kecederaan, menambah kandungan sperma dan membersihkan hati daripada keracunan kerana klorofil memiliki vitamin K yang menghasilkan protrombin bagi mengekalkan tahap kepekatan darah.

Pertama kali ditemui oleh Medes dari Persia pada 500 sebelum Masehi, akar alfalfa boleh mencapai sehingga 130 kaki ke dasar tanah dengan kuasa penyerapan nutrien, vitamin dan mineral ringan yang cukup tinggi.

Teknologi moden membolehkan ELC dipertingkatkan lagi khasiatnya. Menerusi teknik rakaman gelombang bunga-bungaan terpilih, ELC menjadi keperluan tenaga yang mampu perangsang keseimbangan sistem tubuh khususnya melalui proses peredaran darah.

Klorofil Sumber Energy Dalam Warna Hijau
Klorofil adalah pigmen hijau yang mempunyai fungsi utama dalam memberikan warna pada sayuran dan tumbuhan hujau. Pigmen ini bukan sekadar memberikan warna hijau, namun juga memainkan peranan penting dalam proses fotosinttesis yang kinsisten dan teratur. Tanpa klorofil, tumbuhan hijau tidak dapat hidup kerana tidak memperolehi sumber energy.

Struktur klorofil dan hemoglobin adalah hampir serupa. Oleh itu, ia mudah untuk menyerap ke dalam struktur darah.

Mengatasi asma
Mengatasi keletihan
Mengatasi anaemia
Mengawal tekanan darah
Mengatasi menopos awal
Mengurangi kesakitan menstruasi
Mengawal keadaan cepat mengantuk
Menyingkirkan keracunan dalam usus
Meningkatkan kadar oksigen di dalam darah
Mengawal kadar asid dan alkali di dalam tubuh
Mengimbangi kadar metabolisma dalam dalam
Meleraikan unsur radikal bebas di dalam darah
Cara Penggunaan

ELC amat sesuai dijadikan minuman bernutrisi harian. Hanya campurkan sesudu besar ELC ke dalam segelas air sejuk. Amalkan setiap pagi dan malam.

No comments:

Post a Comment