Thursday, November 13, 2014

Khatan Anak Autisma

Khatan anak autisma... 

Assalam kpd smua rakan .... mntk pndngn & pndpt, sy ingin brkhatankn ank sy mlalui kaedah 'clamp' , tp xtahu dimna krna xsmua ada, kita sedia mklum keadaan ank2 ni trpksa admit wad tuk tujuan brkenaan, dh survey tmpt2 agak trhad dan mggunakn kaedah biasa, dr survey kaedah clamp amat sesuai tuk ank autisme .... moga kerjasama rakan2 smua ... tq

Sumber - Posts to page KAA


Respon Rakan KAA



Mamaa LuQman N MariSsa Poliklinik aiman .. kg kerinchi ada kaedah clamp ni..


Helmizar Mansur Saya pernah tnya pada adik ipar..dia selalu khatan budak2 biasa...dia nasihatkan anak2 istimewa ni kena bawa klinik pakar sebab nak tidurkan sebelum dikhatan..

Siti Sarah Zainuddin Poliklinik annisa kota damansara (0361580158)
Rasanya di putra medical centre mungkin ada

Azrimah Ahmad Baik rujuk kepada pakar urology( surat rujukan boleh didapati dari mana2 klinik kesihatan). . Refer for ritual circumcision under GA ( iaitu berkhatan dibawah bius keseluruhan). Tak perlu masuk ward tapi hanya unit rawatan harian, selepas berkhatan boleh balik sekiranya tiada masalah

Zulkifli Khali Salam, sekiranya Tuan @ Puan tinggal di kawasan KL boleh bawa anak ke Hospital Pusrawi. Semasa anak saya di khatankan, saya datang pagi dan dibenarkan keluar petang.

Elis Rozana assalam, adik saya pun nak berkhatan jugak dalam masa terdekat ni.. yang jadi masalah nye, mak ayah saya risau. tak tahu lagi nak khatan kan adik sy guna cara yg sesuai. nak refer pada siapa ye?

Intan Suraya Haron Salam...blh rujuk ke hukm bg tujuan tersebut.

Nafisah Za Cik Azrimah Ahmad hospital mana kita boleh dptkan khidmat ni...tkasih

Helmizar Mansur Nak bawa ke hospital pusrawi nak kena buat temujanji dulu ker atau terus bawa kesitu..


Norfazliana Ujang gi hospitel.hr tu anak saya cabut gigi hospitel je.masuk wad.bila anak dah sehat br blk

Suhaimi Abu Zafran maaf bertanya....perlu ke khitankan anak istimewa?

Jamilah Mat Hassan Anak saya autism juga, khatan klinik biasa saja tp kena ramai skit assistant kena pegang.takut dia meronta.Alhamdulillah dia tak makan ubat .......sembuh dlm seminggu sja.Allah maha membantu kita dlm menjaga ank istimewa ni.



Aslina Zulklifli Anak saya khatan semasa 11 thn dengan kaedah pengsankan ,tapi agak mahal 3000rm ,terpaksa sb dah dewasa

2 comments:

  1. Assalam...umur berapa agaknya paling sesuai untuk khatankan anak ye? anak sy tahun dpn 6tahun, Mild Autisme dan akan mula bersekolah di PPKI tahun hadapan.

    ReplyDelete
  2. Umur tiada had, cuma yang perlu difikirkan tentang keadah yang perlu digunakan.

    ReplyDelete