Sunday, October 30, 2016

Bengkel e-usahawan Copywriting 2

USP dalam bentuk ayat.

Untuk: Segmen yang ditujukan
Kenapa: Menerangkan kenapa segmen memerlukan
Produk/servis: Penekanan jenama tersebut
Pernyataan: Menerangkan feadah produk/servis
Perbandingan:  Kenyataan yang membandingkan jenama anda dengan pesaing

Contoh:

#Ibu-ibu yang sibuk berkerja dan tiada masa menjaga kesihatan kulit anda.
#Kini kami ada sebuah krim yang anda perrlu gunakan sekali sehari sahaja untuk mengembalikan seri dan keteganggan kepada kulit anda
#Memperkenalkan produk...
#Yang akan mengembalikan kulit yang gebu dan tegang dan menghilangkan kedur=kedu  yang tidak diingini.
#Berbanding dengan produk kulit yang lain, seri ratu telah melalui ujian KKM dan disahkan 100% organik

#USP unit selling point

#perlukan wujud rasa supaya timbul minat untuk membeli.

No comments:

Post a Comment