Thursday, July 31, 2014

Anak autisma mengamuk


Assalamualaikum.

Ada anak yang kuat mengamuk....Kadangkala nak tak nak saya terpaksa bertindak kejam pada anak sebab kalau tak akan berterusan berjam2 dan kadangkala merbahaya.

Kadangkala terpaksa dirotan sebab tu satu2 nya cara nak bagi anak jangan datang dekat sebab dia akan cederakan kita...kadangkala terpaksa didukung dengan kuat dengan keadaan anak terbalik, kaki atas dan tangan bawah nak bagi terhad pergerakan dia supaya tak boleh pukul kita...kadangkala terpaksa tolak dia ke lantai dan panjat atas dia...kadangkala terpaksa simbah dengan air...dan sebagainya.



Kalau dilihat orang yg tak paham masalah anak dan kenapa mak ayah terpaksa bertindak kasar...tentu ada akan kata mak ayah kejam.

Sebab tu...ada sesetengah spectrum parents xsanggup bawak anak keluar atau berjumpa orang. Saya pula in the other hand, sanggup bawak Danial berjalan tiap2 hari...even saja kadang2 expose dia pd benda yang boleh buat dia mengamuk sebagai cara saya buat terapi....

Tapi bila buat cara ni...kena jadi super tak tahu malu. Memang Super Tak Tahu Malu...Bila pikirkan balik....dari manalah saya dapat power Super Tak Tahu Malu ni....
Wassalam.

Sumber - Ibu di KAA

No comments:

Post a Comment