Monday, January 9, 2017

Haziq melapor diri ke asrama

Mohon restu daripada Atok pada 8 Jan 2017


Sejarah tercipta dalam keluarga. Buat pertama kalinya, anak pak yoep akan melapor diri belajar di sekolah asrama. Tak jauh. Dalam Perak aja. Setelah kak longnya gagal ke mana-mana selepas upsr dan PT3 walaupun keputusan kak long baik. Tambahan pula memang kak long tak mahu masuk asrama. Kini kekal di SMK Convent. Tersenarai pelajar terbaik di SMK Convent. Haziq sekolah mana?

Haziq baru saja menamatkan persekolahan di peringkat rendah. Kini memasuk fasa ke-2 dalam sistem pendidikan di peringkat menengah pula.

Setelah tamat upsr, Haziq memohon MRSM dan SBP serta kategori sekolah berasrama yang lain. Keputusan Haziq berada di tahap sederhana.

Sehingga ke minggu ke-4 dalam bulan Disember, masih tidak menerima apa-apa tawaran untuk masuk ke sekolah berasrama secara rasmi kecuali tawaran daripada jurulatih group bola sepaknya, Gopeng Kidz untuk memasuki SMK Air Kuning yang dikatakan merupakan sekolah sukan untuk bola sepak.

Semua persiapan untuk memasuki asrama telah lengkap dan Haziq akan melapor diri pada hari ini (10 Jan 2017). Umminya begitu teruju atas kejayaan Haziq memasuk asrama. Tambahan sekolah yang bakal melapor diri adalah di antara sekolah yang terbaik di Perak.

Restu atok (sebelah abah) dan opah (sebelah ummi) telahpun diperolehi.. Malang opah dan atok dikedua-dua belah pihak dah tiada, tak sempat untuk melihat melihat kejayaan Haziq.


No comments:

Post a Comment