Friday, May 6, 2016

Vitamen sembuhkan autisme


Terima maklumat daripada rakan sekerja.

"Saya ada berdiskusi dgn sesorang yang pakar dalam pemakanan mengenai pemakanan dan nutrien yang sepatutnya untuk anak autisme. Kebetulan terjumpa artikel dibawah....menurut beliau anak² autisme terutama yg aktif dan sangat kurang tumpuan boleh menjadi normal dengan memberikan pemakanan yg betul terutama kalsium magnesium yg sememangnya terbukti merupakan nutrien yg kurang dlm badan anak² autisme...sebagai seorang guru p.khas saya rasa patut utk berkongsi dgn semua ibu bapa maklumat ini......sekiranya ada yg berminat utk mengetahui lebih lanjut boleh pm saya secara personal kerana panjang untuk ditaip di sini...hihi"

Perlu dimanfaatkan perkongsian ilmu ini terutama ibubapa yang mempunyai anak-anak autisma dalam kategori autisme yang mempunyai ciri-ciri yang terlampau aktif seperti anak admin semasa masih kecil. Alhamdulillah, sekarang dah semakin stabil apabila usianya dah semakin meningkat remaja. Tidak perlu berkejaran seperti sebelum ini. Letihnya ketika itu. Terpaksa menjadi bodyguardnya sepanjang masa samada di dalam atau di luar rumah. .... Tkasih Pn Imah Juli




Mungkin kita boleh search berkaitan maklumat di atas untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut untuk dimanfaatkan untuk anak autisme masing-masing. Nak hubungi pn Imah pun boleh. Jika tak keberatan boleh dapatkan maklumat dgn pakar pemakanan.

No comments:

Post a Comment